Talán egy hónapja olvastam egy igen felemelő cikket a borotválkozásról. Az írás Orosz Péter szerzeménye, ajánlom mindenkinek:

http://kispad.hu/blog/200607/a-borotvalkozas-jobarat.html

Már régen sejtettem, hogy valami baj van ezzel a modern szőrtelenítéssel. Kipattog az ember bőre, már a bliszterből kivéve sem éles a penge (hiába van 3 egy fejben!), nem is beszélve a csípős arcszeszről... Sokáig a Gilette egyik kétpengés, cserélhető fejű darabját használtam mint bevált dolgot. Aztán mikor elfogyott a fej, kajtattam a butikokat, hogy találjak borsos áron tartalék fejet. Úgy döntöttem elég volt.

A cikk által felpezsdülve felmentem az ebay-re és rábiddeltem egy 1965-ös gyártmányú SCHICK márkájú mesterdarabra. 10 kemény amerikai dollárért sikerült is megkaparintani, mivel minden eszement a gilette kortárs borotváira licitált (el is mentek 60 dollár körül a valamikori egy dolláros darabok).

Mikor ez megvolt, átmentem offline-ba, illetve "déembe" és beszereztem egy kellően jó (és olcsó) pamacsot, pengét és krémet. A cikk eltanácsolt a gilette zsilettől, mert az ukrán variáns nagyon rossz minőségű. Így maradtam a tradícionális angol márkánál ami wilkinson és pont. :P

Ezután felgyorsultak az események. Otthon nekiálltam a műveletnek:

- tusolás arcbőr és szőrpuhítás végett

- pamacs baáztatása forróvízbe hasonló okok miatt

- penge "betöltése" a razorba

- arc habosítása

- borotva archoz illesztése

És ekkor jött a meglepetés! A saját súlyától erőkifejtés nélkül, pehyelkönynen szaladt a borotva! Sercegve hulltak a szőrszálak nulla irritáció mellett. Egy darab penge jobban végezte a 3-4 munkáját, ami a mai divatos készülékekben van. Nem is beszélve a pamacs által keltett tökéletes habosításról, ami nem egyenértékű az arcra felvitt 4 centiméter vastag habréteggel... Kézzel dörgölgetve nem képződik kritikus filmréteg az arcbőrön. A műelet után ne felejtkezzünk el a hidegvizes arclemosásról (pórusösszehúzás) és törlésről. A törölközővel csak felitatni szabad a vizet, dörzsölni tilos! Arcszesz teljesen fölösleges, hacsak nem szeretjük a pacsuli illatát lengeni magunk körül. :)

Aki kedvet kapott, csak bátran, nem fog csalódni. Ezután nem lesz reggeli kényszer a borotválkozás. Meg nem is rossz dolog fülig érő szájjal borotválkozni menni. :D

 

Fekyta

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bazarghai.blog.hu/api/trackback/id/tr831307526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyulkamokus 2009.08.14. 12:07:40

Szia G! Ha 1x kedved lenne hozzá szívesen odaadom a hárompengés Gilette-m és teszteld le azt is , kicsit más mint a 2 pengés Excel , ami pedig a költségeket és a tartósságot illeti igazad van. ;)

Bazarghai 2009.08.15. 05:54:18

Szia L!

Volt 3 pengés Gilette, még rezgő is volt benne (asszem mach 3 névre hallgatott). Még szánalmasabb mint a kétpengés. Nem fix a feje, nem lehet rátámasztani az arcbőrre. Odaadtam barátnőmnek, h borotválja vele a lábát, meg egyebét. :P
süti beállítások módosítása