Elindult az év és én szokás szerint megint nem bírtam magammal. :) Két maratoni Resident Evil 5 zombiirtás között eszembe jutott, hogy van nekem egy félbehagyott szüneteltetett projectem: a mikrovezérlővel meghatott nixie csöves óra, ami mostanában elég ütős retró okosság.

Aki nem tudja hogy mi is a Nixie (eszik-e avagy isszák) annak itt a wiki tájékoztató:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Nixie-cs%C5%91

Szóval nem akartam rögtön a sűrűjébe vágni, így kerestem a neten egy egycsöves kapcsolást és nekiálltam megépíteni. Persze miért is menne minden elsőre simán: sok gondot okozott a csőfoglalat megépítése, mert ehez a típushoz már régen nem lehet kapni, vagy ha mégis akkor a cső beszerzési árának 20 szorosáért... A mikrovezérlő, amit használ a kapcsolás már szintén kifutott darab, így meg kellett tanulni az alapokat, hogy át tudjam írni a programot az új típusú vezérlőre. Gondolhatod mit szenvedhet az, aki sose tanult programozni és megnyit egy assemblyben írt forráskódot. Hát lecsúszott pár whiskey-kóla mire megnyugodtam. ;) Végül is elkészült az óra nyákostul, csőfoglalatostul, vezérlőstül. Sok agyalás után a doboz a szabadkőműves szimbólum formát kapta, a mindentlátó szemet egy háromszögben, mert a cső ún. end-view típus, tehát a cső végén olvasható le az aktuális "digit". A végeredmény pedig ilyen lett:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bazarghai.blog.hu/api/trackback/id/tr891760457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása